تجزیه و تحلیل اندازه و سهم بازار تجهیزات مانیتورینگ بیمار در کشور آلمان - روندها و پیش‌بینی‌های رشد (2023 - 2028)

تجزیه و تحلیل اندازه و سهم بازار تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار در کشور آلمان

روندها و پیش‌بینی‌های رشد (2023 – 2028)

 

تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار در کشور آلمان بر اساس نوع دستگاه (دستگاه‌های مانیتورینگ همودینامیک، دستگاه‌های مانیتورینگ عصبی، دستگاه مانیتور علائم حیاتی، دستگاه‌های مانیتورینگ قلب، دستگاه‌های نظارت بر تنفس بیمار، و انواع دیگر دستگاه‌ها) ، کاربرد دستگاه ها (قلب و عروق، نورولوژی، تنفس، جنین و نوزادان، مدیریت وزن و پایش تناسب اندام و سایر برنامه‌ها) و کاربر نهایی (مراقبت‌های بهداشتی خانگی، بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها و سایر کاربران نهایی) تقسیم بندی می شوند. در این گزارش مبلغ محاسبه شده در بخش های اشاره شده در بالا را به میلیون دلار ارائه می دهد.

تجزیه و تحلیل اندازه و سهم بازار تجهیزات مانیتورینگ بیمار در کشور آلمان - روندها و پیش‌بینی‌های رشد (2023 - 2028)

تجزیه و تحلیل بازار تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار در کشور آلمان

انتظار می رود که بازار تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار آلمان در طول دوره پیش بینی CAGR نزدیک به 7.8٪ را ثبت کند.

همه گیری COVID-19 به طور قابل توجهی بر رشد بازار تأثیر گذاشت. تقاضا برای دستگاه‌های پوشیدنی و دستگاه‌های مانیتورینگ مراقبت از بیمار در طول دوره همه‌گیری این ویروس افزایش یافته است، زیرا آنها امکان ارتباط بدون تماس و ردیابی شرایط پزشکی را توسط پزشکان فراهم می‌کنند. شیوع و تشخیص زودهنگام COVID-19 را می توان از طریق مانیتورینگ از راه دور علائم حیاتی مانند دمای پوست و بدن، تعداد تنفس، ضربان نبض، ضربان قلب و سطح اکسیژن خون که مربوط به COVID-19 هستند تعیین کرد. انتظار می رفت که این تأثیر مثبتی بر رشد بازار مورد بررسی داشته باشد. به عنوان مثال، طبق مقاله ای که توسط مجله سلامت دیجیتال Lancet در آوریل 2022 منتشر شد، مشخص شد که پالس اکسیمتری روشی عملی برای تعیین اینکه آیا بیماران نیاز به درمان بیمارستانی دارند یا ممکن است با مراقبت از راه دور سطح SpO2 آنها به طور مطمئن در خانه نگهداری شوند. از این رو، COVID-19 بر رشد بازار در طول همه گیری تأثیر گذاشت. علاوه بر این، با افزایش پذیرش در بیمارستان، بار فزاینده بیماری‌های مزمن، و پذیرش فزاینده پزشکی از راه دور، انتظار می‌رود بازار تجهیزات مراقبت از بیمار در دوران پس از همه‌گیری رشد پایداری داشته باشد.

عواملی مانند افزایش بیماری‌های مزمن و پیشرفت‌های فناوری در محصولات، رشد بازار را تقویت می‌کنند.

انتظار می‌رفت که افزایش شیوع بیماری‌های مزمن در افراد یک جامعه، مانند قلبی عروقی، سرطان، دیابت و بیماری‌های تخریب‌کننده عصبی، تقاضا برای تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار را افزایش داده و رشد بازار را افزایش دهد. به عنوان مثال، طبق داده‌های منتشر شده توسط WHO ، از تاریخ دسامبر 2022، 3672615 مورد کووید-19 تایید شده در آلمان گزارش شد. بنابراین، انتظار می رفت که تعداد بالای موارد COVID-19 در بین جمعیت نیاز به نظارت  مستمر بر سطح اکسیژن افراد درگیر با این ویروس را افزایش دهد، که انتظار می رفت تقاضا برای پالس اکسیمتری برای کنترل وضعیت هیپوکسمی را افزایش دهد، که به نوبه خود پیش بینی می شود بازار خرید این محصول تقویت شود.

 

مقاله مرتبط: چگونه اینترنت اشیا در مانیتورینگ علائم حیاتی بیمار از راه دور و مدیریت بیماری های مزمن انقلابی ایجاد می کند؟

 

 

علاوه بر این، بر اساس گزارش GLOBOCAN 2020، تقریباً 628519 مورد جدید سرطان در آلمان در سال 2020 گزارش شده است که شامل 69697 مورد جدید سرطان سینه، 67959 مورد جدید سرطان پروستات، 64804 مورد جدید سرطان ریه، 57528 مورد جدید سرطان ریه، 57528 مورد جدید سرطان روده بزرگ، 35147 مورد جدید سرطان مثانه و 333384 سرطان دیگر. همچنین طبق مقاله ای که در BMC Health Services and Research در آوریل 2022 منتشر شد، تخمین زده می شود که تعداد موارد جدید سرطان تا سال 2030 در آلمان 20 درصد افزایش یابد. بنابراین، با وجود افزایش بروز سرطان پیش‌بینی شده، پذیرش تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار رو به افزایش است، که به نوبه خود رشد بازار را در دوره پیش‌بینی شده، افزایش می‌دهد.

افزایش جمعیت سالمندان نیز به رشد این بازار کمک می کند. به عنوان مثال، بر اساس داده های منتشر شده توسط OECD، 18 میلیون نفر در آلمان در سال 2021، 65 سال یا بیشتر سن داشتند و پیش بینی می شود این تعداد تا سال 2030 به 21 میلیون نفر برسد. بنابراین، جمعیت سالخورده که بیشتر مستعد بیماری هستند انتظار می‌رود بیماری‌های مزمنی که نیاز به مراقبت و تشخیص مناسب دارند، استفاده از دستگاه‌های مانیتورینگ را برای پایش منظم وضعیت جسمانی این افراد را افزایش داده و از این طریق رشد بازار مورد مطالعه را افزایش دهد.

علاوه بر این، انتظار می رود فعالیت های رو به رشد شرکت در توسعه تجهیزات پیشرفته مانیتورینگ مراقبت از بیمار، تقاضای آنها را در میان مصرف کنندگان افزایش دهد و در نتیجه رشد بازار را تقویت کند. به عنوان مثال، در دسامبر 2021، شیائومی ساعت هوشمند Redmi Watch 2 Lite را در بازار اروپا، در آلمان، با قیمت 79 یورو (84.06 دلار آمریکا) عرضه کرد. چندین ویژگی مراقبتی در این ساعت هوشمند تعبیه شده است که از جمله آن تایین سطح اکسیژن خون و ضربان قلب را پشتیبانی می کند.

بنابراین، با توجه به عوامل ذکر شده، انتظار می‌رود بازار مورد مطالعه در دوره پیش‌بینی رشد کند. اما قیمت بالای فناوری احتمالاً رشد بازار تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار را در چند سال آینده کند خواهد کرد.

بر اساس نوع دستگاه 
 

دستگاه های مانیتورینگ همودینامیک

دستگاه های مانیتورینگ عصبی

دستگاه های نظارت بر تنفس

مانتیورهای علائم حیاتی(دستگاه های مانیتورینگ قلب، مانیتورهای چند پارامتری)

انواع دیگر دستگاه ها

توسط برنامه
 

قلب و عروق

عصب شناسی

تنفسی

جنین و نوزاد

مدیریت وزن و پایش تناسب اندام

سایر برنامه های کاربردی

توسط کاربر نهایی
 

مراقبت های بهداشتی در خانه

بیمارستان ها و درمانگاه ها

سایر کاربران نهایی

بخش‌بندی صنعت تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار در کشور آلمان

بر اساس دامنه گزارش، دستگاه‌های مانیتورینگ بیمار دستگاه‌های نظارتی هستند که با استفاده از مانیتور پزشکی و جمع‌آوری داده‌های پزشکی (و غیره) از افراد، به طور مداوم پارامترهای حیاتی بیمار مانند فشار خون و ضربان قلب را کنترل می‌کنند. تجهیزات مانیتورینگ بر مراقبت از بیمار در کشور آلمان بر اساس نوع دستگاه (دستگاه‌های مانیتورینگ همودینامیک، دستگاه‌های مانیتورینگ عصبی، دستگاه‌های مانیتورینگ قلب، دستگاه‌های نظارت بر تنفس و سایر انواع دستگاه‌ها)، کاربرد آنها (قلب‌شناسی، نورولوژی، تنفس، جنین و نوزاد، مدیریت وزن و تناسب اندام) طبقه‌بندی می‌شوند. نظارت، و سایر برنامه ها)، و کاربر نهایی (مراقبت های بهداشتی خانگی، بیمارستان ها و کلینیک ها، و سایر کاربران نهایی). این گزارش ارزش خدمات در بخشای نامبرده در بالا را (به میلیون دلار) ارائه می دهد.

روندهای بازار تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار در کشور آلمان

این بخش روندهای اصلی بازار را پوشش می دهد که بازار تجهیزات مراقبتی بیمار در آلمان را با توجه به کارشناسان تحقیقاتی این شرکت شکل می دهد:

انتظار می رود که قلب و عروق شاهد رشد قابل توجهی در بازار نظارت بر بیماران آلمان در طول دوره پیش بینی باشد.

انتظار می‌رود بخش قلب و عروق به دلیل عواملی مانند افزایش بیماری‌های قلبی عروقی و عوامل مرتبط با خطر آن و پذیرش روزافزون دستگاه های مانیتورعلائم حیاتی که  شامل پایش عملیات قلب است، شاهد رشد قابل‌توجهی در بازار تجهیزات مراقبتی بیمار در آلمان در طول دوره پیش‌بینی باشد.

مانیتورینگ قلب، نظارت مستمر یا متناوب بر فعالیت قلب با هدف ارزیابی وضعیت بیمار در ارتباط با ریتم قلبی آنهاست. اجزای نظارتی اضافی اجازه می دهد تا فشارهای قلبی عروقی و برون ده قلبی را در صورت نیاز برای تشخیص و درمان بیمار کنترل و نمایش دهند.

شیوع فزاینده فشار خون، سکته مغزی، دیابت و سایر بیماری های قلبی عروقی عامل کلیدی افزایش تقاضا برای تجهیزات نظارت بر بیماران قلبی است و از این رو رشد این بخش را تقویت می کند. به عنوان مثال، طبق گزارش جراحی قلب آلمان در سال 2021، حدود 92838 عمل جراحی قلب در آلمان در سال 2021 انجام شده است که شامل 36714 عمل دریچه قلب ایزوله، 27947 عمل بای پس عروق کرونر ایزوله و 329 پیوند قلب ایزوله شده است. بنابراین، با تعداد بالای جراحی های قلبی عروقی، بیمار نیاز به نظارت منظم و مداوم دارد که این امر تقاضا برای تجهیزات مراقبت از بیمار قلبی را افزایش می دهد. پیش‌بینی می‌شود که این رشد بخش عمده تجهیزات در بازار در دوره پیش‌بینی را افزایش دهد.

علاوه بر این، افزایش تعداد عرضه محصولات جهت مراقبت و تشخیص زودهنگام بیماری های قلبی نیز انتظار می رود رشد بازار را تقویت کند. به عنوان مثال، در سپتامبر 2021، Withings یک ساعت هوشمند پایش قلب به نام تجاری ScanWatch Horizon در آلمان به بازار عرضه شد که که شامل مجموعه ای از ویژگی های کنترل مراقبت قلب مانند ضربان قلب، ECG، اختلالات تنفسی، سطح اکسیژن خون، میزان خواب و میزان فعالیت بدنی شخص را نمایش می دهد. این ساعت بیمار را قادر می سازد تا ریتم قلب را شناسایی کند و همچنین از ویژگی ECG برای کمک به تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی استفاده کند.

به دلیل مواردی مانند افزایش تعداد افراد مبتلا به بیماری قلبی و دیابت و تعداد محصولات جدید در حال تولید، انتظار می‌رود بخش مورد مطالعه طی چند سال آینده رشد کند.

انتظار می‌رود که دستگاه‌های مانیتورینگ عصبی بخش قابل توجهی از سهم بازار را در دوره پیش‌بینی داشته به خود اختصاص دهند.

این نوع دستگاه هایی که به نظارت بر فعالیت مغز کمک می کنند یعنی دستگاه‌های مانیتورینگ عصبی انتظار می‌رود به دلیل عواملی مانند افزایش شیوع اختلالات عصبی مانند پارکینسون، آلزایمر، زوال عقل و غیره و فعالیت‌های رو به رشد شرکت در مسیر توسعه، شاهد رشد قابل‌توجهی در بازار تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار در طول دوره پیش‌بینی باشد.

افزایش بیماری های عصبی در میان جمعیت، عامل کلیدی تقاضا برای دستگاه های مانستورینگ بیمار از راه دور است. به عنوان مثال، همانطور که در گزارش انجمن آلزایمر در سال 2022 بیان شده است، بیش از 1.5 میلیون نفر در آلمان از بیماری آلزایمر رنج می‌برند و انتظار می‌رود این تعداد تا سال 2050 دو برابر شود. علاوه بر این، طبق مقاله منتشر شده در Neurological Research and Practice، در ماه مارس. در سال 2022، مشاهده شد که پزشکان 9/68 درصد از بیماران آلمانی و 50 درصد از بیماران بین المللی را مبتلا به بیماری پارکینسون پیشرفته تشخیص دادند. بنابراین انتظار می‌رود افزایش تعداد مبتلایان به آلزایمر و افزایش جمعیت مبتلا به پارکینسون در این کشور، تقاضا برای دستگاه‌های مانیتورینگ عصبی را افزایش دهد. پیش بینی می شود که این امر به رشد بخش در دوره پیش بینی کمک کند.

علاوه بر این، افزایش عرضه محصولات احتمالاً به رشد بازار در دوره پیش‌بینی کمک می‌کند. به عنوان مثال، در سپتامبر 2022، دکتر Langer Medical GmbHشرکت Brainlab  را خریداری کرد. این اقدام به این شرکت کمک می‌کند تا با ادغام فناوری‌های پیشرفته نسل بعدی، مجموعه نظارت‌های عصبی خود را گسترش دهد. همچنین، در ماه مه 2021، شرکت WISE Srl علامت اختصاری CE  را بزاس لاین نوار قشر مغز WISE دریافت کرد، یک دستگاه پزشکی یکبار مصرف که برای استفاده در سطح مغز برای نظارت بر فیزیولوژی عصبی حین عمل در نظر گرفته شده است.

بنابراین، با توجه به عواملی مانند افزایش بیماری آلزایمر و پارکینسون در بین جمعیت یک کشور و افزایش عرضه محصولات، انتظار می‌رود بخش مورد مطالعه در دوره پیش‌بینی رشد کند.

جمعیت پیش بینی شده مبتلا به بیماری آلزایمر (در میلیون) ایالات متحده 2022-2060

بررسی اجمالی صنعت تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار در آلمان

با وجود حضور رقبای بزرگ، بازار تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار در آلمان به چند بخش تقسیم می شود. برخی از شرکت های مهم و کلیدی در بازار عبارتند از  Draegerwerk AG، GE Healthcare، Koninklijke Philips NV، Abbott Laboratories، Medtronic Plc، Baxter International Inc.، Boston Scientific Corporation، Siemens Healthineers، Biotronik، و Beckton، Dickinson and Company.

رهبران بازار تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار در آلمان

  1. آزمایشگاه های ابوت
  2. شرکت علمی بوستون
  3. GE Healthcare
  4. بکتون، دیکنسون و شرکت
  5. بیوترونیک

اخبار بازار تجهیزات مانیتورینگ مراقبت از بیمار در آلمان

  • اکتبر 2022: شرکت DexCom، سیستم پایش مداوم گلوکز (CGM) Dexcom G7 را برای افراد دو سال به بالا که به دیابت در آلمان مبتلا هستند، راه اندازی کرد.
  • مه 2022: HCSG و IMPLICITY به متخصصان قلب آلمان راه حل کاملی برای مراقبت از راه دور بیماران مبتلا به نارسایی قلبی (نارسایی قلبی)، از جمله تجهیز بیماران به دستگاه ها و یک پورتال TMZ برای نظارت از راه دور نارسایی قلب با سنسورها و ایمپلنت های خارجی ارائه می دهند.

 

سایت مرجع:  www.mordorintelligence.com